Support & FAQ

For veisøker

Hvordan komme i gang og gjennomføre en kartlegging?

For å gjennomføre en kartlegging må du ha mottatt en invitasjonskode fra din veileder. Invitasjonskoden kommer på sms eller e-post. Klikk på lenken i e-posten og du kommer til påloggingssiden

Klikk «Jeg har invitasjonskode i feltet til venstre» og følg instruksjonene. Invitasjonskoden er nøkkelen for deg til å lage et personlig brukernavn og passord. Etter registrering vil kartlegging starte.

Dersom du ønsker å ta pause underveis i kartleggingen, kan du logge ut. Innlogging må deretter gjøres med brukernavn og passord som du lagde ved registrering.

Jeg har ikke mottatt invitasjonskode på sms eller e-post. Hva skal jeg gjøre?

Ta kontakt med din veileder. E-postadressen kan være feilskrevet eller e-posten kan ha havnet i SPAM filter. Veileder kan også gi deg invitasjonskoden personlig, via telefon eller sms.

Jeg mangler invitasjonskode til kartlegging

Jeg har fått invitasjon til kartlegging, men det er ikke invitasjonskode i invitasjonen, hva skal jeg gjøre?

Din e-postadresse er registrert tidligere, og den nye kartleggingen finnes på «Min side». Logg inn med ditt brukernavn og passord. Dersom du ikke husker ditt passord klikker på «Glemt passord»

Du finner kartleggingen under Min side / Kartlegging.

Jeg får feilmelding når jeg taster inn invitasjonskoden!

Har du liten l (lars) eller stor I (ivar) eller tallet 1 i koden? disse bokstavene er vanskelige å skille, prøv koden med alternativene.

Jeg husker ikke brukernavnet mitt, hva skal jeg gjøre?

Din veileder finner brukernavnet ditt hvor invitasjonen din er opprettet.

Feil ved pålogging

Får du ikke logget på med invitasjonskode på veileders PC, men kommer på (veileders) brukerkonto? Be veileder logge ut av sin profil så får du tilgang.

For veileder

Må veisøker ha e-postadresse for å motta en invitasjon?

Ja, veisøker må ha e-postadresse. Om veisøker ikke har det, anbefaler vi at veisøker oppretter en e-postadresse.

Jeg husker ikke brukernavn og passord, hva gjør jeg?

Dersom du har glemt brukernavn og/eller passord må du ta kontakt med oss. Kontaktinfo finner du øverst på siden.

Jeg er sertifisert på Profråd Karriere, men har byttet arbeidsgiver og har ingen tilgjengelige kartlegginger.

Din sertifisering er personlig og følger deg videre selv om arbeidsforholdet er avsluttet. Ønsker du å fortsette å bruke Profråd Karriere trenger du i tillegg en kundeavtale på kartlegginger. Ta kontakt med oss på support for avtale.

Kan kartlegginger gjennomføres på papir?

Alle kartleggingen må gjennomføres digitalt. Kartlegginger kan gjennomføres både på smart-telefon og på PC og er svært enkelt å besvare. De aller fleste klarer det, dersom de kan bruke en smart-telefon. Dersom veisøker ikke klarer å gjennomføre en kartlegging er det også en avklaring i seg selv.

Kan jeg se på et resultat før veisøker er ferdig?

Nei. Veisøker må gjennomføre hele kartleggingen før veileder kan se resultatet. Dersom det er tilsendt temabolker som ikke er av relevans eller veisøker ønsker å levere uten å ferdigstille, kan du be veisøkeren legge inn 1-tall eller nøytrale svar på gjenstående slik at du får tilgang til resultatene.

Feil ved pålogging

Husk at du som veileder alltid må logge deg av din brukerkonto før veisøker kan benytte samme maskin for gjennomføring.

Jeg har noen tilbakemeldinger til Profråd Karriereverktøy. Hvem kan jeg kontakte?

Ta kontakt med oss på support eller til vårt sentralbord.

Trenger du fortsatt hjelp?
Ring oss eller send en e-post.

support@profraad.no
417 31 010